گرافیک ایران

گرافیک ایران

گرافیک ایران

گرافیک ایران

کاربرد ابزار های Adjustment فتوشاپ

کاربرد ابزار های Adjustment فتوشاپ

در زمینه سایه زنی ، نور دهی و تغییر رنگ ها بی شک Adjustment های فتوشاپ هستن که حرف اول را میزنند ، در این مطلب قصد داریم آموزش مختصری در ارتباط با کاربرد های این 3 آلت تنظیم صحبت کنیم . در ابتدا یک توضیح مختصری در ارتباط با این 33 ابزار می دهیم و بعد روی یک تصویر با اعمال آنها روی آن ، آموزش فتوشاپ این جلسه را تکمیل می کنیم .

ابزار Levels در فتوشاپ 

Levels : همانطور که از اسم آن پیداست سر و کارش با سطوح رنگ هاست ، این ابزار سریع ترین و آسان ترین راه برای تنظیم سطوح رنگ ها و نور هاست . اگر پنجره Levels را باز کنید یک هیستوگرام ) بافت نگار ( با سه زبانه را می بینید ، زبانه سفید مربوط به نور ها و زبانه سیاه مربوط به سایه هاست و یک زبانه در وسط وجود دارد که تعادل را نشان میدهد . با حرکت دادن این زبانه میتوان رنگ ها ، نور ها و سایه ها را تغییر داد .

کاربرد این ابزار به جز بنر تبلیغاتی ، در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور و در برخی مواقع کارت ویزیت بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد .

ابزار Curves در فتوشاپ 

Curves : این ابزار نیز کاری شبیه به ابزار Levels انجام میدهد ولی از منحنی هایی تشکیل شده که نوربالا ها ( Highlights ) ، سایه روشن ها ( Midtones ) و سایه ها ( Shadows ) را تنظیم میکند .

ابزار Color Balance

Color Balance در فتوشاپ : این ابزار نیز سطوح رنگی را در سه لایه نوربالا ها ، سایه روشن ها و سایه ها تنظیم میکند که با استفاده از این ابزار برای مثال میتوان روشنایی یک رنگ خاص را تغییر داد یا سطح آن را تغییر داد .
حال میخواهیم این ابزار ها روی این تصویر به کار ببریم .

کاربرد ابزار های Adjustment فتوشاپ

کاربرد ابزار های Adjustment فتوشاپ


  

( تصویر شماره یک ) : با استفاده از زبانه وسطی ابزار سطح میتوان تعادل را به سمت سایه ها یا نور ها کشید در تصویر پایینی ما زبانه وسطی را به  سمت سایه حرکت دادیم، همانطور که مشاهده می کنید نور تصویر را بالا برده ایم، حال اگر ما زبانه را به سمت نور ها حرکت میدادیم بر مقدار رنگ های تیره اضافه می شد و تصویر تاریک تر می شد .

( تصویر شماره دو ) : یا اینکه میتوان با تغییر دادن حالت RGB به حالت های دیگر مانند Red سطح رنگ های قرمز را تغییر داد ، برای مثال به تصویر زیر دقت کنید ، ما زبانه را به سمت نور ها حرکت داده ایم و رنگ های موجود در سطح قرمز از بین رفته و به سطح Bluee یا آبی نزدیک می شوند .

( تصویر شماره سه ) : حال با استفاده از منحنی ها (Curves) در نرم افزار فتوشاپ نیز میتوان نور ها یا سایه ها را کم و زیاد کرد یا اینکه نور ها و  سایه ها را در سطوح رنگی مختلف تغییر داد . اگر به تصویر زیر دقت کنید ، در سمت راست تصویر منحنی ها را می بینید که هر کدام از حالت های R , G , B به گونه های مختلف تغییر دادیم که بر روی هیستوگرام قابل شناسایی هستند .

با افزایش حالت R به سمت سایه ها میبینید که رنگ های تیره به سمت رنگ قرمز کشانده شده اند و همچنین رنگ آبی در حالت B ، ولی چون رنگ سبز در تصویر به کار برده با اندازه خیلی کم به کار گرفته شده است ، تغییر منحنی آن رنگ تصویر را سبز می کند .

( تصویر شماره چهار ) : و حال تغییر اساسی رنگ ها را با استفاده از Color Balance به شما نشان می دهیم . اگر به تصویر زیر دقت کنید ما رنگ های سایه روشن را در سطوح C و RR تغییر داده ایم و زبانه را سمت رنگ قرمز حرکت داده ایم ، همانطور که می بینید رنگ های سایه روشن به سمت رنگ قرمز کشیده شده اند .

دوباره یاد آوری می کنیم چون رنگ های موجود در سطوح M , G , Y در تصویر به کار برده با اندازه خیلی کم به کار گرفته شده اند حرکت دادن زبانه های آنها باعث تغییر قابل توجه رنگ های کلی تصویر به سمت همان رنگ می شود .

به عنوان مثال برای رنگ های نوربالا (Highlights) ما سطوح رنگی را به سمت سطح G حرکت داده ایم که تغییرات آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید .

آموزش فتوشاپ ابزار curves colorLevels

آموزش فتوشاپ ابزار curves colorLevels

با تشکر از توجه شما ، ما را در آموزش های بعدی دنبال کنید .

طراحی کارت ویزیت آنلاین  , کارت ویزیت آنلاین

عکس در طراحی بروشور نکات کلیدی در طراحی لوگو ایجاد یک طراحی کاتالوگ موفق  بنر آنلاین طراحی بنر آنلاین کاتالوگ رنگ مو کارت ویزیت آنلاین   طراحی کارت ویزیت آنلاین  قیمت طراحی کاتالوگ  قیمت کاتالوگ بروشور لایه باز طرح لایه باز بروشور دانلود بروشور لایه باز دانلود طرح لایه باز بروشور قیمت کارت ویزیت  قیمت طراحی کارت ویزیت قیمت چاپ کارت ویزیت طراحی لوگو   طراحی بنر   طراحی بنر تبلیغاتی طراحی آرم  طراحی بروشور  بنر تبلیغاتی   طراحی کاتالوگ  طراحی هدر   هدر سایت    کاور آهنگ   طراحی کاور   کاور موزیک  طرح بنر  طراحی کارت ویزیت  چاپ کارت ویزیت   سفارش کارت ویزیت   مقاله کارت ویزیت کاتالوگ  طراحی بنر گیف    طراحی بنر فلش  بنر گیف طراحی تراکت   چاپ بنر  تراکت تبلیغاتی  بنر فلش  مقالات طراحی بنر تعرفه طراحی تعرفه طراحی بنر  تعرفه طراحی لوگو  تعرفه طراحی بروشور  تعرفه طراحی کاتالوگ تعرفه طراحی کارت ویزیت تعرفه طراحی سایت   فروشگاه محصولات گرافیکی فروشگاه گرافیک طرح لایه باز طرح لایه باز قالب کارت ویزیت لایه باز طراحی استند طراحی استند نمایشگاهی استند استند تبلیغاتی استند نمایشگاهی  شبکه تبلیغات  مقالات شبکه تبلیغات تبلیغات کلیکی  پوستر محرم   پوستر دفاع مقدس  طراحی آگاهانه بروشور چه تأثیری در ارتقای برند دارد؟  نمونه طراحی کاتالوگ جایگاه طراحی کارت ویزیت در بین ابزارهای تبلیغاتی اصول ابتدایی برای طراحی بروشور  نکات مهم طراحی لوگو طراحی موشن گرافیک  ساخت تیزر تبلیغاتی کاتالوگ اینترنتی  چاپ بروشور 

فروش زمین   فروش زمین کشاورزی

مطالب مرتبط طراحی گرافیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.